donderdag 26 april 2012

eLAN ARCHITECTENBUREAUS LEIDEN.


              eLAN ARCHITECTENBUREAUS LEIDEN.


Het is alweer enige maanden geleden toen ik het verzoek kreeg op de reactie van mijn artikel over de Burcht van Leiden op mijn weblog of men deze opname zou mogen gebruiken voor een project van tien jonge architectenbureaus gevestigd in Leiden onder de naam eLAN.


Na mijn vraag hoe en wat en daarop een uitgebreide verklaring te hebben verkregen ben ik accoord gegaan en heb mijn opnamen van de Leidse burcht aan hun toegestuurd.
Er werd mij toegezegd dat bij gebruik van de afbeelding mijn naam vermeld zou worden. Tevens was er een verzoek om deze reactie niet te publiceren op mijn weblog.

Zo kreeg ik zelfs een uitnodiging voor de opening van hun expositie, maar daar kon ik door omstandigheden geen gebruik van maken.
Verder was het mijn gedachte ik zie wel wat er van komt.



Het is een gedurft object om de stad een beter aanzicht te geven, zoals het aankleden van enorme lege pleinen en straten, een beter leefbaarheid, maar het ook onder de aandacht brengen van de mensen wat de stad te bieden heeft.












Zo ook het idee on te verwijderen uitzicht toren te plaatsen op het binnenplein van de hoger gelegen burcht voor een fraai uitzicht over de oude binnenstad van Leiden.






Zo kreeg ik een dezer dagen toch een voor mij nog onverwachte reactie van eLAN met enige afbeeldingen van de opening en een pdf bestand aangaande de burcht.




Hallo Kees.




Belofte maakt schuld.... dus bij deze een kleine impressie van onze tentoonstelling: 103 interventies voor de stad.


De foto van de burcht stond op één van de grote borden buiten. Natuurlijk is het nabeeld dat ik liet zien van de burcht controversieel, maar dat bracht juist interessante gespreken tot stand.
De tentoonstelling is heel goed bezocht en hangt nu in een ander gebouw. Nogmaals dank voor het gebruik van de burchtfoto.


Groeten. B.H.
Mijn complimenten voor de inzet van het eLAN team en ik wens hun veel succes met hun ontwerpen en misschien ook straks in andere steden.
Voor meer informatie; http://www.wijsarchitectuur.nl/





Geen opmerkingen:

Een reactie posten