vrijdag 12 april 2013

VIANA S.S. SHELL TANKERS B.V. (DEEL 5)

S.S. VIANA.

07-06-1978 T/M 27-10-1978.


We naderden de stad Boston tijdens een fraaie zonsondergang en losten de lading zonder enige vertraging.
We kregen orders om op de terug reis naar Curaçao wederom al onze lading tanks goed schoon te wassen daar we een speciale lading moesten innemen op de raffinaderij in het Schottegat voor de NASA te Port Canaveral in Florida. USA.


Vanaf onze losplaats, waar we niet de wal op mochten hadden we een zicht op enige schepen van de US Navy, waaronder een Polaris onderzeeboot.


Na het lossen te Port Canaveral keerden we weer terug naar Caracas Baai te Curaçao alwaar ik met verlof ging. Daar er geen  zitplaats vrij was in de komende KLM vluchten vanaf Curaçao naar Amsterdam was in verplicht enige dagen op het eiland door te brengen.
Zo had ik de eer bij een oud vlootcollega, die voor de raffinaderij werkte, thuis te mogen logeren.



In deze dagen schuimden we het eiland af en kreeg in diverse mooie plekjes te zien. De dorst werd onderweg gelest met verse kokosmelk bij een stalletje langs de weg.


( Vruchten en bloesem van de kokospalm.)


Natuurlijk was het ook heerlijk vertoeven bij de Shell-club aan het Spaanse water, waar het lekker uitwaaien was en zwemmen.
Pas op 30 oktober kreeg ik een plaats in het vliegtuig naar Amsterdam en verliet ik mijn gastvrije onderkomen op Curaçao.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten