zaterdag 18 januari 2014

MITRA S.S. SHELL TANKERS B.V. (DEEL 1-D)

S.S. MITRA.

10 SEPTEMBER 1977 T/M 19 FEBRUARI 1978.




Na de reparatie van de koelwater inlaatleiding van de hoofdcondensor te Singapore vervolgden we onze route naar de Arabische Golf. Begrijpelijk dat er steeds een extra oogje werd gehouden op de bom vaste beton constructie welke om de leiding was aangebracht. Geheel gerust waren we er niet mee.


In de |Arabische Golf werd er weer geladen aan de sea-terminal waar het een komen en gaan was van de VLCC's om lading in te nemen.


( Het platform tussen de aanlegsteigers met de laadbomen  om de schepen te beladen.)


( De Ernergy Growth een tanker van een mij onbekende rederij komt langszij de terminal.)


( De witte vlek boven het deel waartegen de tanker aan het steiger wordt gemeerd is koelwater om de ontstane wrijving te koelen.)


 ( Het laden aan de sea-terminal.)


(Een zonsondergang met een naderende tropische regenbui.)

Na het laden in de Arabische Golf volgden we de reeds lang in de zeekaart getekende route terug naar Singapore om proviand in te slaan en verder via de Stille Oceaan naar Los Angeles om te gaan lossen.
Voor mij werd het de laatste lange reis en ik zou bij aankomst te Los Angeles worden afgelost en met verlof gaan.
Ik verzocht de gezagvoerder om aan kantoor toestemming te vragen of ik bij aankomst te Los Angeles daar enige tijd kon verblijven. Er zou actie ondernomen worden werd mij toegezegd.


( Na de zware tropische regenbui waren dit de laatste zonnestralen voor de nacht zou invallen.)

Kantoor had mijn verzoek om bij aankomst te Los Angeles daar langer te verblijven doorgespeeld aan het agentschap aldaar en deze trachtte er aan te doen wat mogelijk was, maar het was de Amerikaanse Emigratie dienst die niet meewerkte. Ik had namelijk een werkvisum en zou dan een toeristenvisum moeten hebben. Dit kon ik als Nederlander alleen verkrijgen op de US ambassade in Nederland. Ondanks dat we hier onze twijfels over hadden was het einde verhaal.


( Het huis waar ik tijdelijk logeerde.)

Zo nam ik afscheid van de achterblijvende opvarende van het s.s. Mitra op de rede van Los Angeles.
Maar er wachtte mij een verrassing. Iemand op het agentschap had even verder doorgedacht over mijn verzoek en het visum probleem om daar enige dagen te verblijven.
Onder de dekmantel dat er geen plaats was de komende drie tot vier dagen in een vlucht terug naar Europa werd ik in een hotel ondergebracht en ingeschreven. Het enigste wat echt ingeschreven was in het hotel was de bagage die ik niet nodig had de komende dagen.
Zo kon ik mijn kennissen bellen om mij op te halen bij het hotel.



Het werden een paar drukke en mooie dagen die ik er doormaakte. Geen pretparken maar gewoon de prachtige natuur in rond de miljoenen stad Los Angeles en een bezoek aan de stranden.




Natuurlijk ook een bezoek aan het landschap waar duidelijk de Sint Andreasbreuk was te zien door de hele stukken verschoven aarde oppervlakte. Het waren een paar onvergetelijke mooie dagen.
De ochtend van mijn vlucht terug naar Chicago werd ik door mijn kennissen netjes bij het hotel aan het agentschap overgedragen welke mij naar het vliegveld bracht waar ik hun bedankte voor hun inzet.
Via Chicago. waar dit keer het overstappen op de internationale vlucht verliep zonder problemen vervolgde ik de thuisreis met KLM naar Schiphol Amsterdam.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten